Werking van Veilinghuis Horta: De aankoop

Werking van Veilinghuis Horta

Veilinghuis Horta stelt bij elke veiling een catalogus ter beschikking waarin de aangeboden werken beschreven en afgebeeld worden. Deze catalogi zijn beschikbaar in een  gedrukte versie op papier maar ook in elektronische vorm op onze website www.horta.be.
De maandelijkse veilingen vinden plaats op maandag en dinsdag. Alle loten worden op welbepaalde dagen tentoongesteld.
Deze kijkdagen vinden plaats in de week vóór de veiling, van woensdag tot en met zondag.
Als u niet in de gelegenheid bent om naar deze kijkdagen te komen, kunt u gratis - op eenvoudig verzoek via e-mail naar - afbeeldingen en/of video’s alsook een conditierapport voor een of meer loten opvragen.

Deelname aan de veiling

Er zijn vier mogelijkheden om te bieden:

Betaling en afhaling van de aangekochte loten

De verkoop gebeurt contant met een verhoging van 22% voor de kosten, en dient binnen de drie dagen na de veiling te worden betaald in contanten, via overschrijving, via pc banking in onze kantoren, via gecertificeerde cheque of via debetkaart (Bancontact).
Kopers die voor het platform Drouot Digital kiezen, betalen 3% extra (incl. belastingen en btw).
Bovendien wordt er bij elk lot 1 € opgeld geïnd. In overeenstemming met de geldende wetgeving worden betalingen in contanten beperkt tot 3.000 € per aankoopborderel.
Bij de verkoop van sommige originele werken is een volgrecht verschuldigd aan de auteur of diens erfgenamen zolang de auteur niet meer dan 70 jaar overleden is. Dit volgrecht wordt berekend op de verkoopprijs exclusief belastingen, op voorwaarde dat die minimaal 2.000 € bedraagt, en loopt op tot 4 %.
De loten kunnen in onze kantoren afgehaald worden na ontvangst van de betaling. Ze kunnen op aanvraag/afspraak ook afgehaald worden in onze kantoren te Knokke-Duinbergen.
Indien nodig kunnen wij transportbedrijven aanbevelen, zowel voor België als voor het buitenland.

Wij verwelkomen ArtPass ID leden 

AMLD5 regelgeving in de EU en het VK
De nieuwe Anti-Money Laundering (AML) regelgeving vereist van ons een aantal nieuwe administratieve handelingen zoals het opvragen van Know Your Customer (KYC) informatie van onze klanten voorafgaand aan aankopen boven de 10.000 €.
Het onboarding proces wordt mogelijk gemaakt door onze partner ArtPass ID. De benodigde documenten worden digitaal opgeladen en geverifieerd.
Klik op deze link om verder te gaan:https://guest.horta.artpass.id.

Downloadbare documenten

Document Downloaden
Aankooporder Horta Aankooporder.pdf   
Aanvraag om telefonisch te bieden Horta Aanvraag om telefonisc te bieden.pdf  

 

Hoe Verkopen ?

Videoreportages

Menu
Top